15. Duben 2012 0

Kapustové karbanátky s bramborovou kaší

Kapustove karbanatkyKromě kašpárku (kaše s párkem :)), mé druhé nejoblíbenější jídlo z dětství. Kapusta je úžasná zelenina. Obsahuje totiž nejen spoustu vitamínů: C, B, E, K…, ale také minerálů: K, Ca, Mg, Fe, Se…kyselinu listovou nebo třeba i hodně vlákniny (GEMBALOVÁ, 2010). Můžete z ní vařit polévky, dělat tyhle suprové kabanátky, nebo jen tak podušenou chroupat, posypanou parmazánem a piniovýma oříškama.

Na placičky pro 2-3 osoby budete potřebovat:

  • menší kapustu
  • 1 vejce
  • celozrnný rohlík nebo malou bagetku
  • 1 lžičku sušeného zeleninového „vývaru“ (Alnatura DM, ve sklenici)
  • 80ml vody
  • 2 stroužky česneku
  • 1 menší cibuli
  • 2 silnější plátky slaniny – není vůbec potřeba :)
  • pepř, sůl
  • trochu slunečnicového oleje na smažení (Alnatura DM)
  • strouhanku z celozrnného pečiva
  • dvě větší špetky majoránky

Kapustě olámejte listy a nakrájejte ji na větší kousky. Hoďte je do hrnce, podlijte trochou vody a cca 15 minut vařte, dokud nezměkknou. Mezi tím si do hrnečku dejte lžičku sušeného vývaru a zalijte ho horkou vodou. Nakrájejte si pečivo na středně velké a cibuli na malé kostičky. Cibulku osmahněte na másle, pečivo dejte do misky a zalijte ho vývarem, ať se pěkně nasákne.

Uvařenou kapustu zceďte a nasekjte ji velkým nožem na malilinké kousíčky. Vhoďte je do misky k namočenému pečivu, přidejte sklovatou cibulku, vymačkejte dva stroužky česneku a zalijte rozkvedlaným vajíčkem. Rukama promačkejte a udělejte celistvou hmotu. Posypte troškou majoránky, a pokud máte pocit, že je to hodně tekuté, přidejte ještě trochu strouhanky. V případě, že chcete do karbanátků přidat slaninu, nakrájejte si jí na malé kostičky, opečte a přisypte k hotové hmotě. Rozpalte si na pánvi slunečnicový olej, dlaněmi vytvarujte placičky, obalte je strouhankou a smažte z obou stran na mírném ohni, až budou pěkně opečené. Dejte si pozor na obracení, ať se vám nerozsypou.

Nejraději je mám s bramborovou kaší. A na tu potřebujete jen uvařené brambory, trochu mléka, másla a sůl. Brambory rozmačkejte a nechte si chutnat!:)

ZDROJ:

Gembalová, A.: Kapusta: šíleně zdravá zelenina. dumazahrada.cz http://www.dumazahrada.cz/bydleni/kuchyne/2010/2/19/clanky/kapusta-silene-zdrava-zelenina/. Vyhledáno dne: 14.4.2012.

OBRÁZKY:

http://www.apetitonline.cz/images/recipes/452×530/2318.jpg. Vyhledáno dne: 14.4.2012.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *